Οι επτά μέρες του Internet By kounoupaki

Το άρθρο αυτό είναι παλιό (πάνω απο 9 έτη, δημοσιεύθηκε 28/11/2008).

Η πρώτη μου επαφή με το διαδίκτυο ήταν η σύνδεση μου με ένα μόντεμ US Robotics στο δίκτυο του Δημόκριτου, με την εκπληκτική ταχύτητα των 2400bps ! Δεν θα ξεχάσω την απορία μου μπροστά στο command prompt που αναβόσβηνε, τι έπρεπε να κάνω !? τι εντολή έπρεπε να πληκτρολογήσω ? Ψάχνοντας μπήκα στο Gopher και χωρίς να το καταλάβω βρέθηκα σε κάποιον server στην Ιαπωνία να διαβάζω ένα άρθρο για relational databases. Εκείνη την νύκτα δεν κοιμήθηκα. Κατάλαβα ότι το τότε άγνωστο internet θα αλλάξει το επάγγελμα μου. Αυτό που δεν κατάλαβα τότε ήταν ότι θα άλλαζε τον κόσμο.

Στην αρχή ήταν ο πειραματισμός μερικών επιστημόνων της πληροφορικής που ξεκίνησε την επανάσταση στο χώρο της επικοινωνίας. Μετά από λίγο δεν ήταν πλέον στα χέρια των ειδικών αλλά του κόσμου, που χωρίς σύνορα, κυβερνήσεις και λογοκρισία δημιούργησε ένα τόπο αναρχικό. Δημιουργήθηκαν χιλιάδες ιστοσελίδες. Ιδέες, πληροφορίες, εικόνες και βίντεο συμπλήρωσαν την ανθρώπινη “εικονική” ανάγκη . Κάθε άποψη είχε τον χώρο της χωρίς τις μικρότητες τις φυσικής κοινωνίας. Νέοι δίαυλοι αυτοπροβολής και διάχυσης πληροφορίας δημιουργήθηκαν. Στον ορισμό της ομάδας προστέθηκε άλλη μια λέξη “παγκόσμια”. Κατά την άποψη μου αυτή είναι η πραγματική παγκοσμιοποίηση όχι αυτή που μας “πουλάνε”.

Την πρώτη ημέρα

η ανάγκη εύκολης αναζήτησης της πληροφορίας μέσα στο αχανές παγκόσμιο δίκτυο “γέννησε” τις μηχανές αναζήτησης. Ταλαντούχοι άνθρωποι από όλο τον κόσμο ενώθηκαν εργάσθηκαν σε διάφορα έργα όπως το Linux σπάζοντας τους φραγμούς της απόστασης και αφιλοκερδώς δημιούργησαν λογισμικό το οποίο ανταγωνιζόταν επάξια τα αντίστοιχα εμπορικά.

Την δεύτερη ημέρα

οι εταιρείες λογισμικού αντιμετώπισαν τη έκρηξη του ελεύθερου λογισμικού σαν πιθανό κίνδυνο. Φοβήθηκαν ότι θα μειωθούν οι πελάτες τους και κατά συνέπεια τα έσοδα τους. Ταυτόχρονα ο πόλεμος των browsers ξεκινά.

Την τρίτη ημέρα

Οι μεγάλες εταιρείες πληροφορικής  έπραξαν αυτό που ξέρουν να κάνουν “ό,τι δεν μπορείς να το νικήσεις το αγοράζεις και το πνίγεις”. Ο εχθρός νούμερο ένα έγιναν οι καινοτόμες εταιρείες.

Την τέταρτη ημέρα

οι εταιρείες άρχισαν να καταλαβαίνουν ότι “κάτι τρέχει” και μπορούν να έχουν άλλη μια πηγή εσόδων. Στην αρχή δειλά, άρχισαν να δημιουργούν εταιρικές σελίδες και μετά ηλεκτρονικά μαγαζιά. Άλλες εταιρείες άρχισαν να παρέχουν υπηρεσίες με πληρωμή εκμεταλλευόμενοι το always on του διαδικτύου σε τρίτους. Όροι όπως B2B ή B2C άρχισαν να εμφανίζονται, έτσι άρχισε το διαδίκτυο να εισχωρεί στην εμπορική δραστηριότητα και στην οικονομία.

Την πέμπτη ημέρα

όλες αυτές οι υπηρεσίες έπρεπε με κάποιο τρόπο να μετρηθούν για αποκτήσουν αξία. Αυτό το ανέλαβαν οι μηχανές αναζήτησης, με την λογική ότι για να βρεθεί το προϊόν έπρεπε να το αναζητήσεις και το εργαλείο που έκανε αυτή την δουλειά ήταν αυτοί. Μετρήσεις τύπου hits, clicks, unique clicks, views, visitors κλπ άρχισαν να χρησιμοποιούνται στα τμήματα μάρκετινγκ των εταιρειών και να διδάσκονται στα πανεπιστήμια.

Την έκτη ημέρα

όλες οι διαφημιστικές δημιούργησαν ή αγόρασαν εταιρείες που κατασκευάζουν ιστοσελίδες με την λογική Προβολή Προιόντος -> Μετρήσεις -> Πωλήσεις -> Κέρδη. Καινούργια ορολογία μαρκετινίστικη εμφανίσθηκε. Στόχος το κλικ του χρήστη ή το πλήθος των εγγραφών χρηστών. Επίθεση και κατάληψη του youtube με την προβολή video “διαφημίσεων”. Επίθεση και κατάληψη των “κοινωνικών δικτύων”, έπεσε το facebook και το myspace. Τελειωτικό χτύπημα το τελευταίο προπύργιο τα Blogs, γέμισαν τα περισσότερα με διαφημίσεις του Google.

Την έβδομη ημέρα

ένοιωσα σαν δεινόσαυρος. Χαίρομαι που υπάρχουν ακόμα sites εκεί έξω που δεν είναι γεμάτα διαφημίσεις και τα ενοχλητικά popups. Χαίρομαι αυτούς που αντιστέκονται στην εμπορική επέλαση. Περιμένω την επόμενη κίνηση, μέχρι τότε έχω δικαίωμα να χαμογελάω με την αγωνία των διαφημιστών να πείσουν τους developers ότι η ανάπτυξη ιστοσελίδων (όπως και να τις ονομάζουν) είναι μαρκετινγκ και όχι ένα τεχνικό project, ότι πρωταρχικό ρόλο παίζει η ιδέα και όχι τεχνική ή η εκτέλεση της. Το αποτέλεσμα είναι να βλέπεις Web Designer ή Web Developers σε κρίση. Η αναλογία χρόνου ανάλυσης, σχεδιασμού και προγραμματισμού να είναι το 1/10 του έργου και … όπως βλέπετε δεν αναφέρω testing. Όσο για τον ρόλο του client service … δεν θα το ξεκινήσω τώρα … βλέπετε είναι η έβδομη ημέρα και πρέπει να ξεκουραστώ.


ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η φωτογραφία αυτή δεν έχει καμμία σχέση με το άρθρο.

Check them out

Περι μεσαζόντων και ύπνου

Σε όλα τα μέρη του κόσμου οι άνθρωποι φοράνε καπέλο για να... →

Γράφουμε ιστορία

Μετά από 60-70 χρόνια το πάνελ της  IP TV θα ασχολείται με... →

Το θέμα είναι να μη ξαναπέσουμε για ύπνο

Ξυπνήσαμε …  αργήσαμε αλλά ξυπνήσαμε ! Η αλήθεια είναι ότι απλώς χουζουρεύουμε... →

   0 σχόλια     ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΕΧΟΥΝ ΚΛΕΙΣΕΙ

 Comments are closed.